דמנציה סופנית Options

Wiki Article

מחקרים הראו כי ניתן להפחית את הסיכון לדמנציה על ידי אימוץ אורח חיים בריא הכולל: הימנעות מעישון, הקפדה על פעילות גופנית, הימנעות משתיית אלכוהול מרובה, שמירה על משקל גוף יציב ותזונה מאוזנת, שמירה על לחץ דם מאוזן ועל רמות תקינות של כולסטרול וסוכר בדם.

הטיפול התומך בבית, מספק לחולה ולבני המשפחה את כל המעטפת הטיפולית:

מי שהסתייעה בטיפול הפליאטיבי במסגרת הוספיס בית של שרן, היא יעל כץ, שטיפלה במשך קרוב לעשור בבעלה יצחק ז"ל שסבל מפרקינסון ובהמשך גם מדמנציה. יעל מתארת: "ככל שהמחלה החמירה, הפגיעה הקוגניטיבית הובילה לדמנציה קשה. היו ימים בהם יצחק סבל מדמיונות ומהזיות ובימים בהם היה צלול הוא דיבר לעניין וגם היה ער למצבו הפיזי החמור וביקש שאם מצבו ימשיך להתדרדר, לא יאריכו את חייו באופן אקטיבי.

טיפול תרופתי בהפרעות תנועה – לחולים בדמנציה מסוג גופיפי לואי 

החולה יזדקק לעזרה בפעולות יומיות כגון רחצה, בחירת בגדים ואכילה

לא מדויק – אמנם גורם הסיכון המרכזי לדמנציה הוא גיל מבוגר, אך לא כל ירידה ביכולת הזיכרון אכן מוגדרת כדמנציה. במהלך ההזדקנות מתרחשים תהליכים מוחיים שונים הגורמים בסופו של דבר להאטה פסיכומוטורית הבאה לידי ביטוי בין היתר בקושי check here לשלוף מילים, קושי לזכור שמות של אנשים ועוד.

כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן

במרבית המקרים, תאי המוח באזור מרכז הלמידה והזיכרון (היפוקמפוס) הם הראשונים להינזק. לכן אבדן הזיכרון הוא בדרך כלל בין התסמינים הראשונים של מחלת האלצהיימר. זו הסיבה שבעבר נהגו לכנות את מחלת האלצהיימר 'מחלת השכחה'. 

חיפוש סגור לתרומה דמנציה בשלבים מתקדמים

התמודדות רגשית לחולים מורכבים וכרוניים בהוספיס בית בתקופת קורונה

הטיפול המומלץ בדמנציה שהיא סופנית, כמו במחלות סופניות אחרות, הוא הטיפול הפליאטיבי. טיפול זה מתמקד באיכות החיים של אנשים עם דמנציה סופנית בשלבים מתקדמים, ועשוי לשפר את עומס הסימפטומים, למנוע תת-טיפול או טיפול יתר בתסמינים, וגם להפחית את העומס על בני המשפחה והקרובים המטפלים בחולה, ולשפר את איכות החיים שלהם.

"השלבים הראשונים של מחלת הדמנציה, מאופיינים בשינויים מבחינת רמת הצלילות המחשבתית של החולה – יש שעות של צלילות ושעות בהן החולה אינו צלול. בדרך כלל חולים דמנטיים נוטים להיות צלולים וערניים כשיש אור ולכן אנחנו מבקשים מהמשפחה להדליק אור בימים חשוכים.

להזדקן עם הטלפון החכם: ‘קישוריות רבת-פנים’ בקרב נשים פלסטיניות מבוגרות בירושלים המזרחית

לאחר ריכוז כל התשובות והבדיקות, הנוירולוג, לעיתים גם בשילוב של פסיכו-גריאטר, יכול לקבוע האם אכן מדובר על שלב פעיל ומסוים של אלצהיימר, על סוג אחר של דמנציה או על מצב רפואי אחר.

Report this wiki page